Szczepienia i marketing

Lekarze są wręcz uczeni, jak rozmawiać z rodzicami, którzy nie chcą szczepić. Mówi im się, jakich argumentów używać, aby ich „przekonać”, ale nie „informować”. Jest nawet tabelka (nr 2) z podziałem na typy rodziców: niekwestionujący akceptnant ( 30-40%), ostrożny akceptant (25-35%), wahający się (20-30%) , wybiórczy (2-27%), i odmawiający (2%). Tabelka nr 4 przedstawia strategie, jakie należy podejmować dla każdego z danych typów rodzica i co ciekawe, na tych odmawiających jest sugestia, aby nie bawić się w naukowy „ping-pong” , czyli unikać debaty, ale za to zapewniać o bezpieczeństwie szczepień i wyczuć „teren”, czy rodzic będzie skory chociaż na indywidualny plan szczepień – i jak tak, to należy szybko ustalić termin.

Communicating with parents about vaccination: a framework for health professionals
https://bmcpediatr.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-2431-12-154

Wpisujecie hasło „szczepienia” w wyszukiwarce Google i co się pojawia? Cała masa propagandy! Jak dotrzeć do prawdy? Jak nauczyć się zauważać, że pewne strony są sponsorowane, a niektórzy komentatorzy – są płatnymi Trollami. Eksperci w swojej roli – ASTROTURF. W tej otwierającej oczy przemowie, doświadczona dziennikarka z CBS, Sharyl Attkisson, wyjaśnia, co to jest Astroturf oraz jak wiadomości multimedialne są skutecznie manipulowane, aby wpłynąć na Waszą opinię. Łącznie z Wikipedią, o której również jest mowa w tym materiale… A szczególnie powinni to obejrzeć wszyscy zwolennicy szczepień, którzy uważają, iż potrafią wyszukać rzetelne informacje w Internecie oraz ufają swoim lekarzom – być może te 10minut pomoże obudzić się im z Matrixa, w którym żyją.

Astroturf i Manipulacja Medialna – Sharyl Attkisson

“Zacznij tam gdzie jesteś, użyj tego co masz, zrób co możesz”
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s