Redaktor naczelna RT odpowiada na oskarżenia Dyrektora Wywiadu Narodowego USA

Redaktor naczelna RT Margarita Simonian skomentowała wypowiedź Dyrektora Wywiadu Narodowego Stanów Zjednoczonych Jamesa Clappera, który stwierdził, że działalność rosyjskiego kanału jest wymierzona w USA.

[Jest to tzw. „syndrom kasjera”, któremu stale się wydaje, że ktoś powiedział nań „dupa” – admin]

Clapper podczas czwartkowych przesłuchań w amerykańskim Senacie powiedział, że „jest głęboko zaniepokojony” działalnością RT. Jego zdaniem rosyjski kanał „bardzo aktywnie promuje określony punkt widzenia, lekceważąc nasz system, posądzając (USA) o obłudę odnośnie praw człowieka i tym podobne”.

[Istotnie, nie ma sensu „posądzać” bandyty złapanego z siekierą w ręku, rozwalającego drzwi – admin]

Wskazał też na rozpowszechnianie „dezinformacji” i „korzystanie z sieci społecznościowych” jako innych rodzajów działalności informacyjnej Rosji skierowanej przeciwko USA. Nie poparł jednak swoich słów dowodami.

— Dyrektor Wywiadu Narodowego powiedział, że RT osłabia amerykański system, opowiadając jedynie o tym, co się dzieje w jego kraju – oceniła Simonian.

W ostatnim czasie rosyjscy dziennikarze są atakowi zarówno przez amerykańskie środki masowego przekazu, jak i urzędników. Przede wszystkim gazeta „The Washington Post” oskarżyła Sputnik i RT o wrogość oraz rozpowszechnianie „dezinformacji”. Dziennik musiał jednak przyznać, że nie może potwierdzić wiarygodności zawartych w materiale informacji.

[No i ch… że nie może. Dla ćwierćinteligentów teoria to to samo, co pewnik, a podejrzenia są równoznaczne z dowodami. – admin]

Ponadto temat wojny informacyjnej w rosyjskich mediach dość często jest podnoszony w krajach europejskich. W listopadzie Parlament Europejski przyjął rezolucję ws. informacyjnego przeciwdziałania rosyjskim mediom [! – admin]. Tego samego dnia ekspert z ośrodka badawczego Henry Jackson Society przy brytyjskim parlamencie Andrew Foksall przedstawił raport, w którym była mowa o konieczności rozpatrzenia przez krajowy wymiar sprawiedliwości kwestii kontaktów Brytyjczyków z rosyjskimi mediami lub przedstawicielami władz Rosji.

Rezolucja „Strategiczne komunikacje EU jako przeciwdziałanie propagandzie stron trzecich” stwierdza, że Rosja rzekomo zapewnia wsparcie finansowe opozycyjnym partiom politycznym i organizacjom w krajach członkowskich Unii Europejskiej, a także wykorzystuje czynnik dwustronnych międzypaństwowych stosunków „w celu podzielenia członków społeczności”.

Jako główne zagrożenia informacyjne wymieniono agencję Sputnik, stację telewizyjną RT, fundusz „Rosyjski Świat” i podległą rosyjskiemu Ministerstwu Spraw Zagranicznych Federalną Agencję „Rossotrudniczestwo”. Wiele propozycji zawartych w tym dokumencie oscyluje wokół wprowadzenia cenzury wobec rosyjskich mediów.

Spośród 691 posłów, którzy uczestniczyli w głosowaniu, za przyjęciem dokumentu głosowało 304, przeciw – 179, 208 wstrzymało się od głosu.

Prezydent Rosji Władimir Putin, komentując przyjęcie rezolucji, pogratulował dziennikarzom RT i Sputnika owocnej pracy. Jego zdaniem dokument świadczy o wyraźnej degradacji obrazu demokracji w zachodnim społeczeństwie. Rosyjski przywódca liczy jednak na triumf zdrowego rozsądku i ma nadzieję, że wobec rosyjskich mediów nie zostaną wprowadzone żadne ograniczenia. [No a co ma powiedzieć? – admin]

https://pl.sputniknews.com

To można określić jedynie jako żałosne miotanie się psychopatów.
Admin

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s